tweede poging, of misschien al de derde... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Paul Brink - WaarBenJij.nu tweede poging, of misschien al de derde... - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Paul Brink - WaarBenJij.nu

tweede poging, of misschien al de derde...

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 Mei 2014 | Portugal, Lissabon

Ola!

Nu dan een serieuze tweede poging om tot een bereikbare verslag te komen!

Ik ben nu ruim anderhalf week verder, dus zo veel is er niet gebeurt. Ik lijk nog steeds op de paul van voor m'n reis, al heb ik wel een kleurtje gekregen (oh! wat is de zon heerlijk! Ik zal jullie maar niet meer verder pesten met hoe geweldig het weer hier nu is) en ik heb vier grote muggenbeten, tenminste, ik hoop dat het muggenbeten zijn en dat nu al! Ik ben nog niet in de buurt van de tropen... En ik heb nog geen baard, zoals sommigen van jullie misschien zouden verwachten. Hoewel ik beter tussen de surfers zou passen als ik mijn baardgroei niet zou remmen. Genoeg over uiterlijkheden!
Het reizen bevalt me tot nu toe goed, hoewel het niet overal makkelijk is om mensen te vinden om hele dagen mee te hangen. Maar dat is een kleinigheid. Wel heb ik al veel interessante mensen ontmoet. Van de born-again-evangelical-Amerikaan Steve (hij draagt een harley-davidson jas met allemaal christelijke teksten en symbolen erop, waarvan de mooiste ongetwijfeld 'Jezus allows U-turns' is), tot een Duitse dame, Katie, waar ik een paar dagen mee heb opgetrokken. Vooral de tijd met Katie was erg vermakelijk, omdat we zijn gaan liften naar Peniche, een vestingstadje aan de kust, waar de beste golven van Europa zijn. Het liften was erg leuk. Je leert een andere kant van Portugal kennen, wat in hostel een beetje langs je heen gaat. Hoewel de meeste Portugezen het afraden om te liften, omdat niemand lifters mee neemt, is het gelukt om in 6 uur een afstand te overbruggen van ongeveer 170 kilometer. De bus pakken zou sneller zijn geweest, maar lang niet zo interessant! De laatste lift was nog het meest bijzonder. We waren aangekomen in Nazare, waar we letterlijk op het strand er uit werden gegooid door een vrouw die gedurende de hele lift (20 minuten ongeveer) geen woord tegen ons heeft gesproken. We waren heel blij om de oceaan eindelijk te zien na bijna 5 uur onderweg te zijn geweest. Alleen moesten we nog wel de laatste 30 kilometer overbruggen. Na even op het strand te hebben gelegen (de zon scheen, na 3 dagen van regen), hielden we elke auto aan op de boulevard en riepen naar iedere voorbijganger dat we naar Peniche wilden. Beetje vervelend, ik weet het, maar de meeste mensen vonden het wel vermakelijk. En, mooiste van alles, het leverde ons nog een lift op ook. We stonden een tijdje later bij een rotonde naast een tankstation met een stuk karton in onze handen, toen we opeens geroepen werden door een stelletje die aan het tanken was. Zij gingen net op weg naar Peniche voor een familiebezoek. Normaal nemen ze nooit lifters mee, maar omdat wij er zo sympathiek uit zagen en zo aandoenlijk ons best deden om een lift te krijgen, konden ze het niet over hun hart verkrijgen ons te laten staan! Wat een geluk! En leukste van alles was dat we aan het eind van de rit hun adres en telefoonnummer kregen voor het geval we ooit weer in Nazare waren. Zo gastvrij! Ik werd er heel vrolijk van! Nu nog snel een kaartje sturen met een bedankje.
Ondertussen is dit mijn vierde dag in Lissabon. Morgen ga ik naar Sintra, een stadje waar je je in een sprookje waant, of naar Cascais, een rijk kustdorpje.

Zo, nu naar buiten! Het is veel te mooi om hier achter de laptop te zitten.

Bom dia!
paul

  • 03 Mei 2014 - 14:23

    Anouschka:

    Paul! Wat een superleuk verslag! En wat ben je avontuurlijk zeg! Echt heel cool! Enjoyy XXX

  • 03 Mei 2014 - 21:19

    Maaike:

    Hey Paul,

    Nu al jaloers! Lekker weer, leuke mensen, oceaan.
    Wat een super leuk verhaal, gaaf dat je het allemaal maar zo doet.
    Geniet ze, ben benieuwd naar je volgende avonturen!
    Liefs

  • 03 Mei 2014 - 23:10

    Arieke:

    Super leuk om te lezen!!! Fijn dat je geniet. Dikke knuffels van ons

  • 04 Mei 2014 - 10:12

    Tuurie:

    Lekker bezig Paulo, ben trots op je! Dit is alleen nog het begin en je stuitert al lekker rond als een geslepen globetrotter. Ik hou m'n hart vast voor verhalen verderop in je reis. Geniet van deze tijd en omhels elke minuut dat je onderweg ben! Enjoy, Pura Vida


  • 04 Mei 2014 - 15:20

    Reinier:

    Ej Paul, nog maar net weg en nu al mooie avonturen!! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Geniet van elke dag! Grtn Rein

  • 04 Mei 2014 - 21:39

    Gerald:

    Cool dude!
    Klinkt goed, ik hoor de oceaan al deinen. Dat je aandoenlijk bent wisten we natuurlijk al, zolang maar geen discussies aangaat met al die lieve naïeve mensen die je tegenkomt.
    Katie is klinkt ook goed, zelfs al je het in het duits uitspreekt. Ik ben een beetje visueel ingesteld, een tip is dan ook een fotootje erbij ;-). Je hebt namelijk leuk en erug leuk

    Klinkt allemaal zo mooi en vrij, dat ik net jouw racefiets via marktplaats heb verpatst. Ik kom eraan...

    Até breve irmão

  • 05 Mei 2014 - 17:15

    :

    heel leuk om te lezen , ik heb er van genoten

  • 07 Mei 2014 - 20:01

    Tjerk:

    Hey Paul, leuk om te lezen. Veel plezier de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Paul

Actief sinds 01 Mei 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 7039

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 31 December 2014

Mijn reis

Landen bezocht: